čtvrtek 11. dubna 2013

Busy bags - pytlíky aktivit

 Asi už víte, že aktivity pro děti vyrábím děsně ráda. Už loni jsem pokukovala po první výměně aktivit pro děti, kterou organizovala Lucka na www.rustspolecne.cz a zúčastnilo se jí i několik mých kamarádek. Letos jsem si výměnu nenechala ujít a přemýšlela, čím se zapojím. A tady je výsledek mé práce. Kostičky mi vyrobil Štěpán Kalvach, kterému tímto ještě jednou děkuji za rychlost, ochotu a  komunikaci na jedničku.

Malování podle kostek

Hra s kostkami přináší možnost, jak zábavným způsobem podpořit spontánní umění. Dítě si procvičí rozlišování barev a tvarů, rozvíjí představivost a kreativitu. Sada obsahuje 3 hrací kostky (barvy, tvary, čáry).
Inspirovala jsem se na www.tinkerlab.com

Nápady na varianty her:

  • Každý hráč má papír, který neukazuje druhému hráči. Hráči se střídají hodem předem vybranou kostkou, přičemž každý hráč kreslí, co má na kostce (barvu, tvar, čáru). Rozhodněte se, kolikrát budete kostkami házet, než si mezi sebou obrázky ukážete. Všímejte si podobností a rozdílností mezi obrázky. Vyzdvihněte, co se vám na obrázku druhého hráče líbí.
  • Hráči malují na jeden společný papír. Hráč, který hodí kostkou, maluje daný tvar nebo čáru (může si také hodit, jakou barvou bude malovat). To samé udělá druhý hráč. Pokračujeme libovolně dlouho.
  • Zkuste některou z výše uvedených her s více než jednou kostkou.
  • Zkuste pojmenovat směry a umístění: vlevo, vpravo, nahoře, dole, úhlopříčně, svisle, vodorovně,...
  • Hlavní linie může dítě malovat štětcem a barvou a po zaschnutí vymalovat vnitřní plochy pastelkami. Vznikne tak jednotný obraz a papír se využije celý.
  • Zkuste hru s kostkami i při hromadných setkáních s více dětmi. Můžete malovat na zemi na balicí papír.
  • Pro starší děti nebo dospělé můžete kostky využít během tvůrčí krize. když o něčem píšete nebo něco malujete a nevíte, jak dál, stačí hodit kostkou a kreslit nebo psát o tom, co se objeví. Můžete hodit několika kostkami najednou a nápady kombinovat.


Dalším možnostem a fantazii se meze nekladou.
Hezkou zábavu!




A teď už jen "napytlíkovat" a poslat 22x Janě, která organizuje letošní výměnu. Na oplátku se zase já (a hlavně moje holky) můžeme těšit na 22 jiných aktivit od stejně nadšených mamin, jako jsem já.

2 komentáře:

  1. taky jsme vyměňovali, super nápad nadšených mamin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, viděla jsem. Super. Už se těším na balíček...

      Vymazat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...