úterý 28. ledna 2014

Kompostujem

Katka, naše dárkyně žížal, mi připomněla, že bych mohla napsat o tom, jak se daří našemu kompostu. Jestli to vůbec funguje:)

Vermikompostér jsem uvedla do provozu někdy v půlce září. Po 4 měsících je čas na rekapitulaci.

Ze začátku jsem se trochu zalekla návodu. Měla jsem obavu, abych žížaly hned nepřekrmila. Proto jsem jim nedávala všechno, co jsme vyhazovali. Nechtěla jsem, aby se najednou vermikompostér zaplnil a začal zapáchat. Místo pro něj jsem totiž vybrala přímo v kuchyni vedle kuchyňské linky. Taky jsem slyšela, že se můžou objevit mušky octomilky.Objevily se jednou, a to poté, co jsem přidala hodně odpadu najednou. Jednou za čas přidám lopatku obyčejné hlíny a promíchám. Žížaly se množí poměrně rychle. 
Momentálně máme 3 patra odstupňované podle stádia rozkladu:) Na dně se tvoří tzv. žížalí čaj, tedy tekuté hnojivo, které se ředí s vodou a používá se k zalévání rostlin.

Holky je rády krmí a sledujou.

"Bety, kdo je naše rodina?"
"Táta, máma, Any, Bebe, Fíbí (pes) a žížaly."

horní vrstva
prostřední vrstva 


spodní vrstva - téměř hotovo

žížalí čaj

11 komentářů:

  1. Vypadá to bezvadně!! My máme jen obyč dřevěnou krabici a tak to nemáme takto rozvrstvené... máte to fajné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, a kam odtéká ten "čaj"?

      Vymazat
    2. Katka - dárkyně žížal :) Co já o ní ještě všechno nevím :)))

      Vymazat
    3. Do životopisu jak stvořený:)

      Vymazat
    4. HA ha ha:-)) však oni se o mně porvou:-))
      My právě žádný čaj nemáme, už tři roky sucho, ale žížaly se množí a prospívají, takže nevím co je špatně...
      Petro, chceš taky poslat živý pytlík do Níhova? :-)

      Vymazat
  2. Vypadá to skvěle. Jen nevím, co mi na to řeknou doma :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matěj bude nadšen! A manžel nevím. Ten můj se s nimi moc nekamarádí:))

      Vymazat
    2. No, pokud bude nadšen, tak jen aby žížaly nebyly všude, jen ne v kompostéru :-) Zkusím to nadhodit.

      Vymazat
  3. Vypadá to zajímavě, ale v kuchyni by mi to asi vadilo:-)))

    OdpovědětVymazat
  4. To je hustý! Vůbec mě nenapadlo, že by mohl mít člověk kompost v kuchyni. My máme na zahradě od podzimu a už teď je z půlky plný (je tam i tráva ze zahrady a svůj bioodpad :-) mi vozí i naši z paneláku).

    A ta rodinka. Já myslela, že si holky pojmenovávají žížaly :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já ho mám ve škole v kabinetu a děti mi nosí zbytky ovoce, co mají k svačině a tak - nesmrdí to vůbec a jednou za čas tam naleju hodně vody a hnojivo prokape dolů. Máme jenom dvě černé krabice z IKEY, ale funguje to skvěle!

    OdpovědětVymazat

Vánoční slavnost

Součástí letošní slavnosti bylo představení tří projektů, na kterých děti tři měsíce pracovaly. Kluci a holky z projektu Vaření a pečení pře...